خاطرات کاغذی

ببینید | دژ فضایی

ببینید | خاطرات کاغذی | کارآگاه گجت

یک کارآگاه فراموشکار، حواس پرت و شلخته. این کارآگاه که کارایی اش بیشتر شبیه یک روبات بود تا آدمیزاد؛ نیمی انسان و نیمی روبات محسوب می شد ، به این شکل که یک سری ابزارک‌های عجیب و غریب در بدن او کار گذاشته شده بود و او می‌توانست در هنگام لزوم، به کمک آنها ماموریت هایش را به سرانجام رساند.( شاید به همین دلیل نامش "گجت" به معنی ابزار و آلات اختراع شده مکانیکی بود.)
کد خبر: ۱۳۹۹۹۵۵
نویسنده مریم فلاح

دشمن اصلی کارآگاه گجت شخصی مرموزو خبیث به نام “دکتر کلاو” بود که رهبری یک سازمان شیطان صفت به نام "اِم.اِی.دی" یا "مَد" را برعهده داشت. در هر قسمت، گجت از طریق رییس خود پی به نقشه‌های خرابکارانۀ دکتر کلاو ‌می‌برد و سعی می‌کرد با کمک برادرزاده‌اش "پِنی" و سگ دست‌آموز پنی به نام "برِین"، نقشه‌های دکتر کلاو را خنثی کند. با اینکه گجت به توانایی های عجیب و غریب مکانیکی اش می بالید ولی در اغلب موارد اگر پنی و سگش به کمک گجت نمی آمدند، معلوم نبود چه بلایی به سرش می آمد. هرابزاری هم که خلق الساعه از زیر لباسش در می آمد، سریع اسم خودش را روی آن می گذاشت. مثلا "ماشین گجت". صدای گجت را با دوبله “اصغر افضلی" می شنیدیم. یک جمله معروف هم داشت، "ای دست های پرتوان برسید به داد من ناتوان".

 

تعداد بازدید : 22


کارتون “کارآگاه گجت"، (به انگلیسی: Inspector Gadget) محصول مشترک کشورهای فرانسه، کانادا، آمریکا، ژاپن و تایوان است. سری اول و اصلی این مجموعه در فاصلۀ سال‌های 1983 تا 1986 میلادی توسط کارگردانانی چون "توشیوکی هیروما"،"ری جفلایس"،"دیو کاکس"،"کن استیفنسون"و"ادوارد دیوید" تولید شد . سال 2015، تولید سری جدید "کارآگاه گجت"، در دستور کار شرکت رسانه‌ای "دی‌اچ‌اکس میدیا" قرار گرفت. این بار مسئولیت ساخت مجموعه به تیمی جدید سپرده شد و همین امر موجب پیدایش تغییرات اساسی در ساختار مجموعه گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها